FANDOM

Giltinė
160310main spitzer-20061010-browse
Giltinė (tolumoje) asteroidų lauke
Orbitos charakteristikos
Tipas

?

Vid. atstumas nuo Saulės

?

Apskriejimo periodas

?

Fizinės charakteristikos
Pusiaujo skersmuo

?

Masė

?

Gravitacinė jėga

?

Apsisukimo apie ašį periodas

?

Palydovų skaičius

Neturi

Atmosferos charakteristikos
Atmosferos slėgis

?

Paviršiaus temperatūra, K

?

Penktoji Duo saulės sistemos planeta, skriejanti vidur asteroidų žiedo. Pavadinta mirties saugotojo Giltinės vardu. Dėl savo ypatingos istorijos planeta dėmesio sulaukė pakankamai, bet deja planai ją ištyrinėti buvo neribotai atidėti kilus Didžiajam karui bei niekada nebuvo prikelti.

Astronomija Redaguoti

Giltinė įdomi tuo, kad jinai nėra planeta tiksliąją žodžio prasme. Ši "planeta" išties yra pusė sprogusios mažos planetos, kuri prieš sprogimą buvo daugmaž, Saulės sistemos Marso dydžio.

Planeta skrieja išoriniame krašte asteroidų žiedo Pavadintu Dieduko diržu, esančio tarp Žalčio ir Žemynos planetų.

Spekuliacijos Redaguoti

Spėjama, jog Giltinė sprogo po tiesioginio asteroido ar netgi planetoido smūgio išsviesto vienos iš saulės sistemos saulių ar didesniųjų planetų kaip, kad Perkūnas. Giltinė neatlaikė smūgio jėgos ir sutrupėjo į gabalus. Po to manoma, kad planeta pradėjo suktis asteroidų žiedo sukimosi kryptimi kol praktiškai susiliejo su juo veikiama žiedo gravitacinių jėgų. Šią teoriją pagrindžia ir atrasti mineralai įvairiose Dieduko diržo vietose savo sudėtimi itin artimi tiems kurie liko Giltinės centre.

Saulės sistema
Krosnis Aguona Pasaulis Žaltys Giltinė Žemyna Perkūnas Lietūnė